Prof. Jurģis Šķilters “Mūzika, telpa, uztvere”
Lekcijas galvenā tēma būs skaņas un mūzika saistība ar dažādiem uztveres domēniem (redzi, ožu, vestibulāro sistēmu u.c.). Skaņas ir telpiskas un starpmodālas, tās mijiedarbojas ar citām uztveres jomām un to sakārtojumus laikā raksturo ritms. Klausītājiem tiks piedāvāts ieskats skaņas uztveres analīzē un mūsdienu pētniecības nozīmīgākajās jomās un atklājumos kā segmentēšana un grupēšana, kontinuitāte vizuālajā un auditorajā uztverē, kā arī pētniecībā par mūzikas saistījumu ar smaržas uztveri. Prezentācijā arī tiks skaidrota mūzikas un skaņa atšķirība un mūzikas saistība ar emociju uztveri.
Jurģis ir Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes profesors un Uztveres un kognitīvo sistēmu laboratorijas vadītājs. Jurģa pētījumi aptver telpas uztveres, maņu, valodas un kognīcijas jomas.
Dr. Maksims Dimitrijevs “Kvantu datori un kvantu programmēšana”
Lekcija būs veltīta kvantu datoriem - kādi tie ir šodien un kādi tie varētu būt nākotnē. Tiks apskatīti kvantu fizikas pamatprincipi un kā tie tiek pielietoti, lai veiktu kvantu skaitļošanu. Izsekojot teorētiskām un prakstiskām idejām par kvantu tehnoloģiju attīstību, lekcija atbildēs uz jautājumiem - kas ir kvantu dators, kā to programmēt, kādus uzdevumus tas var atrisināt, un kā kvantu zinātnes sastopas ar industriju.
Maksims ir Latvijas Universitātes Datorikas fakutlātes docents un Kvantu skaitļošanas centra pētnieks. Maksims ir viens no kvantu izglītības organizācijas QWorld dibinātājiem un ir vadījis daudz apmācību kursu.
Dr. Aleksandrs Belovs “Kvantu algoritmi mūsu dzīvē”
Komunikācijā par kvantu skaitļošanu mēdz būt daudz pārpratumu, tāpēc šī lekcijas mērķis būs nespeciālistu auditorijai izskaidrot kvantu skaitļošanas būtību. Konkrētāk, tā apskatīs, kā Šora algoritms spētu uzlauzt RSA kriptosistēmas, un kādas ir galvenās idejas, kas šajā algoritmā izmantotas.
Aleksandrs ir Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes asociētais profesors un Kvantu skaitļošanas centra vadošais pētnieks. Viņa pētījumi veltīti kvantu datoru fundamentālajām iespējām un ierobežojumiem.
https://www.swrl.space/